وزیر آموزش و پرورش:

گروه‌های جهادی در بهسازی مدارس مناطق کم‌برخوردار فعال هستند 

نوری گفت: ۵۳۰ گروه جهادی شناسایی شده که تعداد بسیاری از آن‌ها اقدامات خوبی را در طول سال گذشته در مناطق کم برخوردار و مرزی در زمینه بازسازی مدارس انجام دادند.
کد خبر: ۵۶۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ - 18December 2022

گروه‌های جهادی در بهسازی مدارس مناطق کم‌برخوردار فعال هستند به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه اولین گردهمایی بزرگ جهاد حوزه تعلیم و تربیت با عنوان «جهادگران تربیت» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث کار جهادی در جمهوری اسلامی براساس آموزه‌های دینی شتاب جدی گرفته و پس از انقلاب شروع شد و یکی از اتفاقات مهم در این راستا دفاع مقدس بود.

نوری افزود: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز شهید داشتیم که به نسبت سایر اقشار بیشترین میزان حضور در جبهه را داشتند که نشاندهنده ظرفیت خوب و مناسب است تا امروز در جهاد علمی از آن استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تشکیل قرارگاه نصیب برابر آموزشی و عدالت تربیتی کاری جهادی است که سازماندهی شده است.

نوری همچنین درباره کمک گروه‌های جهادی در بهسازی مدارس گفت: این گروه‌ها در همه عرصه‌ها از جمله آموزشی، پرورشی و زیرساختی فعال هستند، به خدمات جهادگران در عرصه‌های آموزشی، خدماتی و زیرساختی نیازمندیم که برخی هم به عنوان طرح هجرت در بسیج مستضعفین انجام می‌شود.

وی درباره نقش خیرین مدرسه ساز در بهسازی مدارس یادآور شد: خیرین همواره در کنار ما هستند و بخشی از مدرسه سازی مرهون زحمات این عزیزان است که از سال ۷۷ آغاز به کار کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت به معلمان مهرآفرین افزود: ۹ مصوبه در راستای لایحه دولت اضافه شده است که پیشتر اعلام شده بود، اما این مصوبه ابهام دارد که در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار